divendres, 6 de gener del 2012

Els reis d’orient.



Els reis d’orient van passar ahir pels carrers del poble de Sant Cebrià, sembla que venien de Sant Pol, ja que van arribar amb uns minuts de retard, tot seguit vaig poder esbrinar que no només venien de Sant Pol, si no que venien dels països d’orient, el que no sé, es si venien de la costa del Mar Roig (Aràbia), o pot ser no venien d’orient i venien de l’altre extrem orient, de Brasil o Sud-americà. En tot cas la rua va ser el de menys, ja que van passar a gran velocitat, en menys d’una hora els 2 primers reis ja arribaven al pavelló, tret del rei negre que anava més lent i amb més aglomeració de gent i nens, nens que es miraven estranyats un rei que sempre sol fer por als mes petits, acompanyat d’uns patges reals que no eren negres. Cal destacar que els reis aquest any no han notat la crisi ja que van fer una renovació austera de les seves carosses decorades de colors més nadalencs, i amb diversos regals que les envoltaven.Bé de tot plegat en trec la conclusió final que em va portar a reflexionar de on venien els reis.




Mentre els reis repartien caramels vaig poder obtenir un d’aquests obsequis que ens atorguen els reis d’orient en les seves festes, vaig agafar un dels caramels i el vaig obrir, era de color marro, esperant que fos de Coca-Cola, el caramel me’l poso a la boca, i tot seguit no m’ho puc creure, quedo estupefacte amb aquell gust, no m’ho penso més i escupo el caramel, no sóc amant de la cafeïna sola, el caramel era de cafè. No crec que a la mainada els agrades gaire trobar un caramel d’aquest gust, però vaja si d’aquí uns anys ens trobem que els nens  ja més grans no prenen Café ja sabrem per que serà. Espero que els pares hagin pogut posar a dormir a els seus fills, per que si han consumit Café a base de caramels els haurà costat una  mica agafar el són.


 En tot cas va ser un èxit per la mainada, tret de la polèmica que se’n feia de si els reis arribaven tard, que si aquest any només portaven llibres, si han tirat caramels de Café,o si han passat molt ràpid i no han parat a fer la visita formal al casal dels avis.


Pot ser l’any que ve portaran l’idea de portar el carbó directament a la carrossa per donar-los a petits i grans abans d’hora.




Bé jo no em puc queixar que els reis s'han portat bé i m'han portar roba, i perfums. Sempre ha quedat pendent allò que més desitjava que em portessin i no m'han portat, la independència de Catalunya.