La Plataforma per la Llengua, després de les campanyes realitzades, valora de manera positiva els avenços de la presència del català en l'etiquetatge i els webs del món de les aigües minerals. L'aigua envasada és un producte que explota el seu caràcter de proximitat amb el consumidor i està relacionat amb les qualitats de l'origen i els seus beneficis. El consumidor és especialment sensible a aquest tipus de productes i, per tant, també ho és a la comunicació del producte amb el client i aquells elements que li confereixen autenticitat i proximitat, com per exemple l'ús del català en l'etiquetatge i la propaganda.
La Plataforma per la Llengua, atenent les inquietuds dels consumidors, la importància econòmica del sector i sabent que Catalunya és una zona rica en fonts i brolladors, ja va publicar el 2005 un estudi sobre l'ús del català en les aigües envasades captades en brolladors de Catalunya (veure estudi).
Actualment, les aigües catalanes més importants ja etiqueten en català i hi ha una presència important de la nostra llengua en les marques blanques, que augmenten les vendes de manera considerable. Es mantenen les excepcions d'Aigua de Viladrau i Fontvella, que pertanyen als grups internacionals Nestlé i Danone respectivament. Totes dues tenen vendes molt importants i de vegades incorporen a les etiquetes llengües no oficials a Catalunya, però mai el català. L'Aigua de Viladrau, malgrat la seva inèrcia a no etiquetar en la nostra llengua, sí que té el web en català des de final de gener del 2009. L'aigua Fontvella, en canvi, persisteix a tenir el web exclusivament en castellà, sense opció a versió catalana, i també la d'Aquarel, que pertany al grup Nestlé. Les altres aigües provinents de brolladors catalans tenen web en català, com ara Aigua del Montseny, Aigua de Ribes i Vichy Catalan, entre d'altres.
La Plataforma per la Llengua, atenent les inquietuds dels consumidors, la importància econòmica del sector i sabent que Catalunya és una zona rica en fonts i brolladors, ja va publicar el 2005 un estudi sobre l'ús del català en les aigües envasades captades en brolladors de Catalunya (veure estudi).
Actualment, les aigües catalanes més importants ja etiqueten en català i hi ha una presència important de la nostra llengua en les marques blanques, que augmenten les vendes de manera considerable. Es mantenen les excepcions d'Aigua de Viladrau i Fontvella, que pertanyen als grups internacionals Nestlé i Danone respectivament. Totes dues tenen vendes molt importants i de vegades incorporen a les etiquetes llengües no oficials a Catalunya, però mai el català. L'Aigua de Viladrau, malgrat la seva inèrcia a no etiquetar en la nostra llengua, sí que té el web en català des de final de gener del 2009. L'aigua Fontvella, en canvi, persisteix a tenir el web exclusivament en castellà, sense opció a versió catalana, i també la d'Aquarel, que pertany al grup Nestlé. Les altres aigües provinents de brolladors catalans tenen web en català, com ara Aigua del Montseny, Aigua de Ribes i Vichy Catalan, entre d'altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada